Alla inlägg under april 2011

Av Jenni Hammarbäck - 1 april 2011 12:11

Det är jätte många som har frågat om vi vet vad det är för kön på bebisen.

öhm nej , det vet vi inte.

Lustigt tycker jag , för alla mina vänner som har fött & som ska föda snart vet könet.

Dom som jobbar när man gör ultraljudet i vecka 18 har tydligen ingen plikt att berätta , utan gör det bara om dom vill.

Så det känns som om jag hade gjort ultraljudet i Värmland så hade ja fått reda på det, för det har mina vänner där fått.

Vill ja veta så får jag åka in till en speciell klinik i Göteborg.

Vilket jag inte orkar.

Kan finnas en chans till när ja är i vecka 35 , när man kollar så barnet har lagt sig med huvudet neråt, annars kan man få kolla med ultraljud & då kan man kanske lista ut könet.

Var hos barnmorskan i onsdags & hon kände , & den ligger redan neråt.

Vilket kan ändra sig iof , men det tror jag inte att det gör =)


Det är många som tror det blir en tjej , jag tror bägge väldigt ofta.

Jag har faktiskt ingenaning & för den delen blir jag lika glad oavsett =)


Vi har iaf 2 namn & dom berättas inte för någon!

Speciellt inte efter att en väldigt god vän till mig visste vad jag ville ha för namn om det blev en pojke , det slutade med att hon tog det nu när hon fick en pojke.

Inte helt okej , iof skulle vi kunna ha det eftersom det inte är någon ja umgås med längre & tänker inte göra heller.

Jag tycker det handlar om respekt , jag skulle aldrig kunna göra så om ja visste att en nära vän gick & bar på ett "drömnamn" som han/hon verkligen skulle vilja ha.

Jag litade soppas på personen så jag berättade det för henne & det stör mig!

Hon var även den första av mina vänner som jag berättade att jag skulle ha barn för! Eller hon var nog den enda , eftersom typ alla fick reda på det via Facebook.


Ja visst det är kanske bara ett namn, men jag hade verkligen velat att min son skulle ha det namnet. Nu vill jag ju inte ha det längre heller efter allt , men jag älskar det namnet.

Sen så är det ju inte säkert att ja kommer få en son heller , men jag kommer ändå alltid att tycka att ja fick en kniv i ryggen.

Men man lär ju säg att vilka man kan lita på & det är väll så livet är bara.


Iallafall så blir det en underbar bebis klädd i vitt , för dom som undrar =)

Presentation

Fråga mig

1 besvarad fråga

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards